ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: ZEZWOLENIE NA PRZEPROWADZENIE IMPREZY MASOWEJDrukuj informacjęSprawa: ZEZWOLENIE NA PRZEPROWADZENIE IMPREZY MASOWEJ

Szczegóły informacji

ZEZWOLENIE NA PRZEPROWADZENIE IMPREZY MASOWEJ

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego

Ogłoszono dnia: 2005-05-23 11:27:25

Termin załatwienia

organizator zawiadamia organ nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy

Osoba kontaktowa

Ewa Chicheł

Miejsce załatwienia

pokój nr 32 lub 31

Telefon kontaktowy

68 470 83 06 lub 68 470 83 95

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

• przyjęcie zawiadomienia
• wydanie decyzji
• powiadomienie KP Policji , KP Straży Pożarnej, Komendy Straży Miejskiej, Inspektora Sanitarnego i Dysponenta zespołu ratownictwa

Miejsce odbioru

pokój nr 32 lub 31

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia (wzór w załączeniu), który powinien zawierać:
• nazwę i adres organizatora
• nazwę imprezy masowej
• określenie rodzaju imprezy masowej
• miejsce przeprowadzenia imprezy
• datę oraz czas jej rozpoczęcia i zakończenia
• nazwisko i telefon osoby reprezentującej organizatora do kontaktu z osobą przygotowującą zezwolenie
• dane kierownika ds. bezpieczeństwa
• przewidywaną liczbę uczestników
• przewidywane zagrożenia bezpieczeństwa
Wymagane załączniki:
graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza, wraz z jego opisem zawierającym:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie, dróg ewakuacyjnych i dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i celów przeciwpożarowych oraz punktów informatycznych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub miejscowego zagrożenia w miejscu i czasie trwania imprezy masowej nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia
imprezy.
Program i regulamin imprezy masowej
Regulamin obiektu
Instrukcję określającą zadania służby porządkowej i informacyjnej
Warunki łączności pomiędzy podmiotami
Kopię powiadomienia o imprezie najbliżej położonego od miejsca odbywania imprezy szpitala posiadającego oddział ratunkowy.
– w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie:
Terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub innych imprez masowych
Informacja o:
a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej
b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej
d) osobie wyznaczonej na kierownika ds. bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, PESEL, Nr
i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych,
a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo Nr i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia,
e) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczy piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka
f) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
g) informację o powiadomieniu Komendanta Straży Granicznej.
Opinie wydane przez służby:
a) Komendanta Powiatowego Policji
b) Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej
c) Powiatowego Inspektora Sanitarnego
d) Dysponenta zespołów ratownictwa medycznego
- nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem imprezy
masowej

Czas realizacji

14 dni

Opłaty

82 zł

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zielonej Górze za pośrednictwem Burmistrza Miasta Żary w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

Uwagi

Odwołanie organizatora od decyzji zezwalającej na odbycie imprezy masowej lub odmowę na jej przeprowadzenie nie wstrzymuje wykonania decyzji.
Obowiązkowa polisa ubezpieczeniowa dotyczy tylko imprez, na które wstęp jest odpłatny.
Liczebność służb porządkowych i służby informacyjnej:
a) impreza masowa nie będąca imprezą podwyższonego ryzyka – co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej,
b) w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka – co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na każde 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej.

Podstawa prawna

ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U. Nr 62 poz. 504 ze zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony