Dostępność architektoniczna
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Koordynator ds. dostępności w Gminie Żary o statusie miejskim
Akapit nr 1 - brak tytułu
Krystyna Kozłowska Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych
e-mail:
tel. 68 47 08 371
tel. 533306897
tel. 533306897
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Formularz wniosku o zapewnienie dostępności
Formularz wniosku o zapewnienie dostępności
Akapit nr 2 - brak tytułu
Każdy ma prawo poinformować o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej bez konieczności wykazania interesu prawnego i faktycznego.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa wyżej.Przepisy dotyczące postępowania skargowego wejdą w życie od 20 września 2021 r. Jednak w celu ułatwienia osobom ze szczególnymi potrzebami dostępu do świadczonych przez tut. Urząd usług – wnioski o zapewnienie dostępności będą przyjmowane od dnia publikacji przedmiotowej informacji.
Podstawa prawna
Art. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062)
Pobierz dane XML Koordynator ds. dostępności w Gminie Żary o statusie miejskim Drukuj informację Koordynator ds. dostępności w Gminie Żary o statusie miejskim
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Żary |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-09-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Krystyna Kozłowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-09-11 09:40:24 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Artur Rybaczkowski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-09-11 09:40:28 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Artur Rybaczkowski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-02-04 10:38:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1380 raz(y) |