ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcegoDrukuj informacjęSprawa: Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego

Szczegóły informacji

Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego

Wydział: Spraw Społecznych

Ogłoszono dnia: 2011-04-18 15:14:54

Termin załatwienia

Wydanie zaświadczenia o wpisie do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów. Zaświadczenie przesłane jest w formie elektronicznej.

Osoba kontaktowa

Krystyna Kozłowska, Joanna Harasim

Miejsce załatwienia

Złożenie dokumentów następuje w postaci elektronicznej przy użyciu:
- profilu zaufanego poprzez elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej
- popisu elektronicznego (kwalifikowanego) wysyłanych na adres skrzynki podawczej na właściwym formularzu (https://empatia.mpips.gov.pl/).
 

Telefon kontaktowy

(068) 470 83 71, (068) 470 83 47

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Zasady dokonywania wpisu do Rejestru:
Burmistrz miasta dokonuje wpisu do rejestru na podstawie wniosku o wpis do rejestru złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć w formie elektronicznej:
  • decyzję Komendanta Państwowej Straży Pożarnej,
  • decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego lub opinię burmistrza w przypadku klubu dziecięcego,
  • zaświadczenie o niekaralności (jeśli podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy jest osobą fizyczną),
 Do wniosku dołącza się:
  • oryginały dokumentów postaci elektronicznej;
  • elektroniczne kopie dokumentów, uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Burmistrz Miasta wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru w terminie 7 dni od złożenia wniosku (drogą elektroniczną). Po dokonaniu wpisu do rejestru burmistrz miasta, w terminie 3 dni od dokonaniu wpisu, umożliwia podmiotowi prowadzącemu żłobek lub klub dziecięcy dostęp do systemu teleinformatycznego, w zakresie dotyczącym:
1) dokonywania przez podmiot wpisany do rejestru samodzielnych zmian danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5,6,8 i 10  ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2016r., poz. 157 ze zm.);
2) sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64 ust. 1 w/w ustawy.
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
W przypadku zmian danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:
1) wystąpienia, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji – w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 7 i 9 ustawy;
2) dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia zaistnienia, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego – w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5,6,8      i 10 w/w ustawy.
Zasady wykreślania z Rejestru:
Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
  • złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie;
  • nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  • przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnym ze stanem faktycznym;
  • wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Dokumenty (wniosek o wpis, wniosek o wykreślenie, informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze) składane wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (https://empatia.mpips.gov.pl/).
Wnioski składane są zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym.

Miejsce odbioru

Zaświadczenia wydawane są w formie elektronicznej

Wymagane Dokumenty

Wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje na podstawie art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2016r., poz. 157 ze zm.). Dokumentacja związana z wpisem, zmianą wpisu czy wykreślenia przekazywana jest wyłącznie w formie elektronicznej za pomocą systemu teleinformatycznego.
 
W celu sprawdzenie zgodności danych, burmistrz miasta może żądać dodatkowych dokumentów (art. 28 ust. 4 w/w ustawy). Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane, w przypadku gdy burmistrz miasta może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych. 

Czas realizacji

Wydanie zaświadczenia o wpisie do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów. Zaświadczenie przesłane jest w formie elektronicznej.

Opłaty

Zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (Dz. U. z 2016r., poz. 157 ze zm.) oraz § 1 Uchwały NR VII/91/11 Rady Miejskiej w Żarach z dnia 20.04.2011r. w sprawie ustalenie wysokości opłat za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wpis do rejestru podlega opłacie wysokości 300,00 zł.

Tryb odwoławczy

Na odmowę wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Burmistrza Miasta Żary. 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2016r. poz. 157 ze zm.)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Harasim
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-12-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Harasim
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-04-18 15:14:44
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Harasim
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-04-18 15:14:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Harasim
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-01-24 13:47:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6064 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony